7 Ocak 2008 Pazartesi

ZENCEFİLLİ TARÇINLI KURABİYELER VE ŞEKER HAMURU





MALZEMELER:
170gr tereyağı veya margarin(oda ısısında)
( ben teremyağ kullandım)
1 su bardağı pudra şekeri
1+1\2 su bardağı un
1 su bardağı nişasta(gerekirse toparlamak için biraz daha kullanılabilir)
1 adet yumurta(oda ısısında)
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
1 çorba kaşığı süt
1 çay kaşığı tepeleme tarçın
1 tatlı kaşığı zencefil
1 çay kaşığı limon aroması(6-7damla)

YAPILIŞI:

Malzemelerimizin hepsini karıştırma kabımıza alalım ve yoğurmaya başlayalım.Ele yapışmayan pürüzsüz yumuşak bir hamur elde edene kadar iyice yoğuralım.Şimdi 25-30 dk. dinlendirelim ve hamurumuz hazır.Merdane ile1,5 2 cm kalınlığında açalım ve dilediğimiz kalıplarla keselim. Yağlı kağıt serilmiş tepsimize dizelim ve 15 -20 dk. 180 derecede pişirelim.(kenarları kızarmaya başlayınca çıkaralım.)
Pişen kurabiyelerimizi soğuması için tel ızgaranın üzerine alalım ve 45 dk kadar soğutalım.

ŞEKER HAMURU:

Ben BAKE SHOP'TAN (AYŞEM)aldığım hazır şeker hamurunu kullandım.Ev de yapmak isterseniz PASTACI (BURCU)'nın tariflerinden yararlanabilirsiniz...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

şu şekerli kurabiyelerin herseyine çok bayılıyorum şekline renklerine kurabiyesine hepsi çok güzel insanın içinden hep yiyesi geliyor vallahi ay bayılıyorum ben bu kurabiyelereeee hımmmmmmmmmmmm ellerine sağlık bilun ablaa :-)